Wyjście do ITPOK w Poznaniu

11.02.2025 r. uczniowie oddziałów 2T3 i 2T6 wzięli udział w wycieczce do Instalacji Termicznego Przekształcania Odpadów Komunalnych (ITPOK) w Poznaniu. ITPOK to nowoczesna spalarnia, która pozwala na efektywne wykorzystanie odpadów komunalnych do produkcji energii cieplnej i elektrycznej. Wizyta rozpoczęła się od prelekcji, podczas której omówiono działanie ITPOK oraz jego rolę w gospodarce odpadami. Następnie, w…

Lekcja muzealna

Lekcja muzealna „Czarownica, kat i strzyga – ciemna strona średniowiecza” pozwoliła uczniom oddziałów 2t5 i 2t6 odkryć mroczne oblicze średniowiecza. Podczas spotkania poznali procesy oskarżania o czary, brutalne metody egzekucji oraz legendy o strzygach. Ekspozycja obejmowała repliki narzędzi tortur i inne historyczne artefakty, które pomogły zrozumieć, jak przesądy i surowe realia tamtego okresu wpływały na…

Zakończenie I Etapu SIGG

Po 3 miesiącach zmagań inwestycyjnych na platformie Szkolnej Internetowej Gry Giełdowej mamy wyniki I etapu rywalizacji. Dziękuję wszystkim uczestnikom za udział i spróbowanie swoich sił na wirtualnym rynku giełdowym. Najlepiej w Technikum Energetycznym z niestabilnym w tym okresie rynkiem kapitałowym poradziły sobie następujące zespoły: Zadymiarskie Sigmy z oddziału 3t1 w składzie: Dominik Bartkowiak, Cyprian Ściernicki,…

WIZYTA W WIELKOPOLSKIM MUZEUM WOJSKOWYM

Podczas wizyty w Wielkopolskim Muzeum Wojskowym w Poznaniu uczniowie oddziału 2T4  mieli okazję zapoznać się z bogatą kolekcją eksponatów związanych z historią wojskowości Polski. Wystawa obejmowała broń białą i palną, mundury, odznaczenia oraz dokumenty z różnych okresów, od średniowiecza po czasy współczesne. Szczególnie interesujące były eksponaty dotyczące Powstania Wielkopolskiego oraz II wojny światowej.

Jak patrzeć na dzieło sztuki?

Uczniowie oddziału 4T1 wzięli udział w lekcji muzealnej kształtującej umiejętność analizy dzieła sztuki. Przyglądali się obiektom z różnych epok, zwracali uwagę na ich odmienność tematyczną, stylistyczną i formalną. Podczas przyjaznej dyskusji, otwartej na wszelkie skojarzenia, uczyli  się świadomie patrzeć, rozumieć wizualne metafory, przywoływać konteksty i  tworzyć własną interpretację.